Välkommen till ABF Botkyrka-Salem!

ABF Botkyrka-Salem är en träffpunkt för bildning, kultur, demokrati och gemenskap sedan 1912.
Vi vill göra kunskap tillgänglig - för alla.

Arbetarnas Bildningsförbund är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner. Studiecirkeln är grunden i ABFs verksamhet. Att läsa i en studiecirkel hos ABF ger dig möjlighet att påverka både studietakten och innehållet. Du är en del av en liten studiegrupp som tillsammans utvecklar era kunskaper. Folkbildning är utbildning och bildning utanför den traditionella skolvärlden. ABF är partipolitiskt obundet men våra värderingar sammanfaller med arbetarrörelsens.

Sverige har förändrats sedan ABF grundades – demokratin har satt sin prägel på samhället, välfärden har byggts upp och utbildningssystemet blivit tillgängligt för alla. Men arbetet för demokrati och jämlikhet kan aldrig stanna upp.

ABF kämpar fortfarande för att utjämna klasskillnaderna, och för att ge alla samma möjligheter, oberoende av kulturell bakgrund, bostadsort eller ekonomisk situation. Övertygelsen om att demokratin ständigt måste återerövras är alltjämt en av grundtankarna inom organisationen.

Namnlös design (65).png

Vi jobbar här