Studieprogrammet

Här kan du hitta kurser och studiecirklar inom Botkyrka och Salem

Potter Making Mug

Keramikskulptur

Måndagar kl.18.30 - 21.00
Kursstart 12 februari
Segersjö Folkets Hus

Välkommen att anmäla dig till en av våra populära keramikkurser i Segersjö Folkets Hus!

Lera är ett följsamt och förlåtande material med många möjligheter, från skiss till fri form. Du utvecklar dina idéer med stöd från kursledaren och ni planerar tillsammans nya moment utifrån önskemål.

Vi lär oss kavling och grunderna i keramik. Det är mycket fritt arbete i cirkeln.

Kursledaren Ing-Marie är en självlärd keramiker som har hållit på med lera i 10 års tid. Hon är en pratsam och öppen person med stor fantasi och hjälper dig gärna när du stöter på problem eller vill ha inspiration till ditt kommande verk.

Deltagaravgift: 2280 kronor

Materialkostnad: 75 kronor

Keramik

Onsdagar kl.18.30 - 21.00
Kursstart 7 februari
Segersjö Folkets Hus

På keramikkursen lär du dig grundteknikerna kavling, tumning, och drejning för att du ska kunna jobba vidare själv med individuellt stöd av vår ledare.

Ta chansen och använd din kreativitet för att skapa! Att arbeta med keramik innebär oanade möjligheter att skapa exakt det du vill.

Materialkostnad: Material ingår ej i deltagaravgiften.
Lera köps på plats och kostar 75 kr/kg inkl glasyr

Obs! Cirkeln är väldigt populär så tveka inte att anmäla dig!

Deltagaravgift: 2280 kronor

Materialkostnad: 75

Olja,akryl,aakvarell.png

Olja, akvarell & akryl

Måndagar kl.14.45 - 17.00 eller kl.18.30 - 20:15
Kursstart 12 februari
Segersjö Folkets Hus

Släpp fram din fantasi och kreativitet genom att delta i en målarcirkel! Detta är en cirkel för dig som vill lära dig målningsteknik från grunden, men även för dig som hållit på ett tag och behöver ny kraft och inspiration.

Här får du prova på olika material som olja, akvarell och akryl under ledning av den erfarna kursledaren och konstnären Ove Gauffin. Det finns möjlighet att välja en av teknikerna om man önskar. Vi lär oss i grupp och individuellt.

Ta med eget material till studiecirkeln.

Deltagaravgift: 1600 kronor