• Skribentens bildABF Botkyrka-Salem

Pressmeddelande

Mot bakgrund av det stora mediala intresset som just nu riktas mot Socialdemokraterna i Botkyrkas beslut i förtroendefrågan avseende Ebba Östlin vill ABF Botkyrka-Salem, på detta sätt avge följande kommentarer;

ABF Botkyrka-Salem inte är medlem i det socialdemokratiska partiet vilket innebär att vi som organisation varken kan, eller ska lägga oss i partiinterna frågor – dessa frågor ägs och hanteras bäst av medlemmarna i det socialdemokratiska partiet i Botkyrka.

Det är väldigt olyckligt, att ABF Botkyrka-Salem används för att försöka flytta fokus från den utredning som gjorts om ledarskapet och den rapport som styrelsen presenterade på medlemsmötet.

Vårt fokus nu är att fortsätta våra, i grunden, positiva samtal med kommunen, för att finna en framåtsyftande lösning på den uppkomna situationen som just nu råder mellan Botkyrka kommun och ABF Botkyrka-Salem.

Kan också vara på sin plats att ännu en gång slå fast, att ABF Botkyrka-Salem har inga planer på att engagera sig i att driva fritidsgårdar på uppdrag av kommunen. Denna verksamhet är sedan mars 2022 historia och ett avslutat kapitel för oss. Vi väljer nu att hitta andra vägar och möjligheter att utveckla vår lokala närvaro och folkbildningsverksamhet i de olika kommundelarna.

Vår expedition håller för närvarande stängt på grund av hot och hat som inkommit med anledning av de rykten och grundlösa påståenden som florerar.

2 859 visningar0 kommentarer